PENNY Diskont 02Z výzkumu diskontního řetězce PENNY na reprezentativním vzorku více než 500 respondentů vyplývá, že se zvyšuje počet lidí, kteří nakupují nebo dávají přednost nákupu v diskontních prodejnách před klasickými supermarkety. PENNY je uváděno jako nejznámější diskontní řetězec u nás (51 %), současně jej dvě třetiny respondentů vnímají jako nejvíce diskontní. V celém segmentu diskontu pak nakupuje v současné době 85 % respondentů.

Diskontní prodejny umožňují zákazníkům rychlý každodenní nákup zboží za nejvýhodnější ceny na trhu, a to i přesto, že se způsob prodeje v tomto typu prodejen v posledních let mění a nabízí komfortnější a příjemnější prostředí na úrovni tradičních supermarketů. „Na základě námi realizovaného průzkumu je PENNY mezi lidmi obecně nejznámějším diskontem, když jej jako první uvedlo 51 % respondentů. Jako hlavní důvod nákupu v diskontních prodejnách uvádí nabídku zboží srovnatelné nebo lepší kvality za výhodnější ceny ve srovnání s jinými obchody (68 %). Dalším důvodem nákupu v PENNY je jeho blízkost (65 %), a v neposlední řadě se v našich prodejnách velmi dobře orientují (47 %). Těší nás také, že pro třetinu z oslovených lidí je důležitá nabídka našich privátních značek a pro čtvrtinu celková atraktivní nabídka produktů,“okomentoval výsledky výzkumu Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.

V diskontních prodejnách nakupuje v současné době 85 % zákazníků, přičemž více než dvě třetiny z nich zde nakupuje minimálně jednou či vícekrát týdně. Nejoblíbenější jsou diskontní prodejny ve věkové kategorii 45–59 let (92 %) a v kategorii 60+ (88 %). I v kategorii mladých (30-44 let) v diskontu pravidelně nakupuje 79 % lidí. Polovina všech respondentů uvádí, že v diskontech za poslední dva roky nakupuje častěji. V budoucnu plánuje v diskontních prodejnách nakupovat ještě více než doposud 48 % současných zákazníků. Důvodem, proč je diskont tak oblíbený, tkví v tom, že61 % respondentů vnímá, že v diskontních prodejnách dostanou srovnatelnou kvalitu s jinými typy prodejen a dalekovýhodnější cenu.

Přibližně dvě třetiny respondentů uvádí (66 %), že v diskontníchprodejnách nakupují větší množství potravin z celkového množství, které nakupují.Více než sedmdesát procent (71 %) pak v diskontních prodejnách děláčastěji větší nákup (10+ položek) než v ostatních typech prodejen s potravinami.„Stále více lidí nakupuje v rámci speciálních akcí. Akční nabídky využívá 69 % respondentů a jejich počet stále narůstá. Mezi nejoblíbenější produkty nakupované v akci patří trvanlivé potraviny, mléko, mléčné výrobky, pochutiny, nápoje nebo ovoce a zelenina,“vyjmenovává Vít Vojtěch.

Cenový index počítaný na základě cen spotřebitelského koše potvrzuje, že PENNY je dlouhodobě nejlevnějším řetězcem na českém trhu. To potvrzuje i zájem zákazníků, kterých za posledních 12 měsíců PENNY ve svých prodejnách obsloužilo více než 140 miliónů, což je v průměru takřka 500 zákazníků za minutu.

Podle dat GfK zaznamenal diskontní trh v letech 2019 až 2021 růst 28,3 %, zatímco trh bez diskontů za stejné období narostl o 8,7 %. Podle interního výzkumu skupiny REWE se 92 % lidí aktuálně obává zdražování potravin. Tyto obavy jsou hned na druhém místě za zdražováním bydlení a energií (96 %). Od diskontu pak zákazníci očekávají v prvé řadě pokles nebo alespoň zastavení růst cen (68 %), více slevových akcí (67 %) a zvyšování nabídky regionálních produktů (45 %).

(tz)