O2_1.jpg
Česká Telefónica O2 se rozhodla použít výlohy svých dvou pražských prodejen k posílení značky. Slouží jí k tomu zpětná projekce zajištěná technologií 3M v podobě vzduchových bublin, které jsou částí firemní identity. Projekci ve tvaru výřezu uvnitř písmene O nasadila Telefónica jako první mobilní operátor v Česku a hodlá ji použít v každé další nové značkové prodejně.
Tvarovanou zpětnou projekci nasadilo O2 na výlohách svých prodejen v obchodních centrech Paladium a Flora. Technickou realizaci zajistilo sdružení UGO!, které vytváří ucelená řešení z technologií firmy 3M. Od ní pochází fólie pro zpětnou projekci Vikuiti a projektor. Kromě výřezu projekční fólie bylo potřeba upravit i promítaný obsah, aby nebyla osvětlena plocha mimo projekční fólii. Podle Jana Maška, ředitele divize komerční grafiky 3M, použité řešení využívá výhody projekční fólie Vikuiti, kterou je možné upravit do téměř libovolného tvaru. Dobré parametry obrazu a potlačení vlivu okolního osvětlení poskytuje vrstva skleněných mikrokuliček, patentovaná technologie 3M. „Ve spojení s tvarovanou projekční plochou jde o řešení přitahující pozornost, jak ukazují realizace v zahraničí. Postupující digitalizace má v tomto oboru budoucnost a jsem rád, že je 3M jedním z průkopníků," dodal Mašek.

O společnosti 3M
Společnost 3M je vysoce inovativní výrobní společností působící v řadě oblastí. V jejím portfoliu je na padesát tisíc výrobků, které nacházejí využití nejenom v průmyslu, zdravotnictví, stavebnictví nebo elektroinstalacích, ale i v domácnostech. Vynalezli nejenom oblíbené Post-it papírky, ale třeba i první kapesní projektor na světě. Ačkoli je využití jednotlivých produktů zcela odlišné, všechny spojuje jedna vlastnost: ve svém odvětví vždy představují inovativní produkt, který kromě důmyslnosti dbá i na ekologii, bezpečnost a zdraví lidí.
Mezi hodnoty 3M patří serióznost a poctivost, uspokojování zákazníků inovativními řešeními, respekt k přírodě a respekt k zaměstnancům, zákazníkům i dodavatelům. 3M se stala jednou z prvních výrobních společností, která se v roce 1975 začala zajímat o aktivní řešení ekologických otázek. Program 3M Pollution Prevention Pays za 30 let svého fungování zabránil vzniku více jak 1 315 431.37 tun zplodin. Cílem 3M je neustále podporovat udržitelný rozvoj, který vnímá jako symbiózu trvalého ekonomického růstu, sociální odpovědnosti a ochrany životního prostředí.
3M je v otázce sociální odpovědnosti aktivní nejenom globálně, ale i přímo v lokalitách, kde působí. V Čechách 3M podporuje Zdravotního klauna, hnutí Brontosaurus a další akce, jichž je jednorázovým sponzorem.

3M v číslech
• Celosvětový prodej: 23, 123 milliard USD
• Mezinárodní prodeje (mimo USA): 14,614 milliardy USD (63 % celkového objemu prodeje)
• Ve Spojených státech 28 poboček
• Zastoupení ve více než 65 zemích - 35 poboček s výrobními závody, 35 laboratoří
• Výrobky 3M se prodávají ve 200 zemích světa
• Více než 75 000 zaměstnanců celosvětově - tým 6 700 výzkumníků, z toho 3 400 v USA
• 145 výrobních závodů po celém světě
• 169 míst s obchodním zastoupením po celém světě

3M v České republice
• Prodeje v roce 2008: 1, 145 miliard Kč
• 100 zaměstnanců
Sídlo obchodního zastoupení v Praze

(tz)