Společnost Chiquita Brands International, Inc. uvádí na evropský trh (včetně České republiky)novou designovou krabici na přepravu banánů s názvem „moderní ikona". Po důkladném průzkumu mezi spotřebiteli a obchodními partnery v dodavatelském řetězci byla inovována nejen grafika, ale i vlastní konstrukce banánového kartonu.
Od ledna 2011 se budou po celé Evropě používat nové přepravní kartony na banány, které přináší výhody jak obchodním řetězcům, tak konečným spotřebitelům. Zvětšení kartonu přispívá k rovnoměrnějšímu dozrávání banánů a současně snižuje riziko vzniku otlaků a mechanického poškození plodů při manipulaci s kartony. Navíc vylepšená konstrukce zvýší stabilitu kartonů na paletách během jejich přepravy. V konečném důsledku se tak zlepší kvalita banánů na pultech a sníží odpisy na prodejnách.
„Změna naší značkové banánové krabice, jejíž poslední verze byla na trhu déle než 20 let, je velká výzva. Jsme ale přesvědčeni, že moderní design a inovovaná konstrukce přináší našim spotřebitelům a maloobchodním prodejcům novou hodnotu. Chiquita je v oboru čerstvého ovoce ikonická značka a teď má i moderní „ikonický" přepravní obal", dodal ředitel pro Českou republiku Jan Steiner.
Podle posledního výzkumu se nový design banánové krabice spotřebitelům libí. Z průzkumu rovněž vyplynulo, že nový design zachovává „ikonickou" povahu banánových krabic Chiquita, působí svěže a moderně a navíc přináší spotřebiteli informaci o tom, že banány Chiquita jsou certifikovány Aliancí deštných pralesů (Rainforest Alliance certification). Spotřebitelé navíc uvedli, že přepravky na banány Chiquita často používají na přenášení nebo skladování věcí. Z toho důvodu byl rovněž na krabice umístěn „zelený vzkaz" jako výzva spotřebitelům k tomuto používání.

(tz)