30. září 2010 ukončila společnost dm drogerie markt s.r.o. obchodní rok 2009/2010 a bilancuje meziročně velice vydařené období: dm Česká republika zvýšila obrat o více než 12 procent na 5 370 mil. Kč a upevnila tak své postavení na trhu. dm výrazně posílila podíl na českém drogistickém trhu, a to o 1,8 procent (zdroj: Nielsen Summary Level Report Drug, 09/2009 - 08/2010 versus 09/2008 - 08/2009).

Díky ambiciózní expanzi byla celková prodejní plocha v České republice zvětšena o více než 20 procent na 55.252 metrů čtverečních. V České republice bylo v obchodním roce 2009/2010 otevřeno 28 zcela nových prodejen dm a dalších 8 prodejen bylo zrenovováno se záměrem především zvětšit prodejní plochu a tím nabídku sortimentu stejně jako umožnit zákazníkům nakupovat v příjemném prostředí a v dostupné lokalitě. K 30.9. 2010 provozovala dm v České republice 192 prodejen.
dm Rakousko společně se svými stoprocentními dceřinými společnostmi, mezi které kromě České republiky patří další země střední a jihovýchodní Evropy (Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Srbsko, Bosna a Hercegovina, Rumunsko a Bulharsko), dosáhla celkového obratu ve výši 1 577 mil. EUR a tím nárůstu obratu o 8,19 procent (přepočteno kurzem k 30.9. 2010). Celý koncern včetně dm Německo dosáhl za obchodní rok 2009/2010 obratu 5 651 mil. EUR a vykazuje tak nárůst obratu o 8,7 procent.

dm ztělesňuje kontinuitu a kreativitu
Gerhard Fischer, jednatel dm Česká republika, se z tohoto úspěšného výsledku raduje: „Rozhodně po úspěšném roce neusínáme na vavřínech, ale snažíme se neustále zlepšovat ve všech oblastech podnikání a umožnit tak dlouhodobě příznivý vývoj. A lidé to dobře vnímají - v těžkých dobách hospodářské recese ještě intenzivněji hledají spolehlivého partnera, který jim zaručí jistotu a vědomí zodpovědnosti. S kompetentními spolupracovníky, strategií dlouhodobých cen, s kvalitními službami a produkty jsme za roky působení na českém trhuzískali výjimečným způsobem důvěru našich zákazníků. K tomu je třeba připočítat aktuálně prováděné inovace ve vzhledu našich prodejen, v jedinečném uspořádání sortimentu a v osobité komunikaci se zákazníky."

Rozsáhlé investice do expanze a IT
Investice dm Česká republika dosáhly v obchodním roce 2009/2010 téměř 299 mil. Kč, z toho 276 mil. Kč tvořily investice do kvantitativní i kvalitativní expanze a téměř 17 mil. Kč bylo investováno do IT technologií. Investice v rámci expanze zahrnovaly také změnu vnějšího designu prodejen. Od dubna 2010 jsou všechny prodejny dm vybaveny novým pokladním softwarem. Výhodou jsou zejména nové dotykové displeje, které umožňují rychlejší a pohodl-nější odbavení zákazníků u pokladen.

Obchodník roku
V roce 2009 byl vyhlášen již sedmý ročník prestižní ankety GE Money Multiservis Obchodník roku, která si klade za cíl mapovat český maloobchod a pomáhat tak spotřebitelům orientovat se na trhu. dm drogerie markt s. r. o. se v listopadu 2009 stala vítězem v kategorii Prodejce drogistického zboží pro rok 2009. Získání tohoto ocenění je pro dm především zpětnou vazbou od zákazníků, kteří pozitivně hodnotí jak profesionální a vstřícný přístup spolupracovníků v prodejnách, tak kvalitu sortimentu, služeb a nabízených zákaznických programů.

Nabídka

Silná pozice dm privátních značek
V uplynulém obchodním roce dm intenzivně pracovala na posílení pozice svých privátních značek, jejichž sortiment zahrnuje kompetentní nabídku pečující kosmetiky pro celou rodinu, vše pro domácnost a péči o domácí zvířata. dm privátní značky pravidelně dosahují výborných a dobrých ohodnocení ve spotřebitelských testech. Podíl jejich odprodejů na celkovém obratu firmy se zvýšil na více než 22,7 %. Na konci října 2010 uvede dm do portfolia svých privátních značek novou značku Fascíno, nabízející ucelený sortiment ponožek a punčochového zboží.

Mezinárodní certifikace pro alverde
dm privátní značka alverde upravila stávající označení kontrolované přírodní kosmetiky německým logem BDIH na mezinárodně platnou certifikaci NaTrue. Ochranná známka NaTrue umožňuje díky jednotnému mezinárodnímu označení lepší orientaci v nabídce přírodních produktů té nejvyšší kvality. Stejné logo je totiž používáno na celém světě.
NaTrue rozlišuje tři stupně kontrolované přírodní kosmetiky - 100% přírodní kosmetiku bez
obsahu žádných chemických látek, přírodní kosmetiku se 70% podílem bio složek a bio kosmetiku, v níž nejméně 95 % surovin musí pocházet z kontrolované ekologické produkce nebo volného kontrolovaného sběru. Různé výrobky alverde jsou certifikovány v těchto třech stupních kvality. Nové produkty alverde ponesou již pouze označení NaTrue a na obalech stávajícího sortimentu bude logo BDIH postupně nahrazováno.

Přírodní kosmetika alverde byla v Německu již dvakrát nominována na ocenění za trvalou udržitelnost (tzv. „Deutscher Nachhaltigkeitspreis"). Letos poprvé uděloval časopis Lebensmittel Praxis společně s triem odborných veletrhů InterMopro/InterCool/InterMeat cenu „ECOCARE 2010". V kategorii „produkt" byla za nejpřesvědčivější pojetí trvalé udržitelnosti oceněna právě značka alverde, která získala 1. místo.

Nová moderní prezentace dekorativní kosmetiky
Od března 2010 disponují všechny prodejny dm v České republice novými stojany dekorativní kosmetiky. Na projektu jejich zavedení se pracovalo téměř rok. Výsledkem tohoto úspěšně ukončeného projektu jsou modernější, přehlednější a lépe osvětlené stojany, v nichž jsou prezentovány produkty dekorativní kosmetiky.

V dm stojí člověk v centru pozornosti
V rámci nové reklamní kampaně byl veřejnosti interpretován firemní claim „Zde jsem člověkem, zde nakupuji". Zdůrazňuje firemní filozofii pozitivně laděnými, pestrými obrazy: ukazuje život z překvapivých perspektiv a zprostředkovává pocit, že každý člověk je jedinečný, má své specifické potřeby a právě takový je v dm vítán.

Dialog se zákazníky

1,5 roku dm active beauty karty
Jeden a půl roku po zavedení dm active beauty karty nadále stoupá obliba věrnostního programu dm active beauty svět výhod. V obchodním roce 2009/2010 vzrostl počet jeho členů v porovnání s předchozím obchodním rokem o více než 55 procent a k 30.9. 2010 tak má více než 800.000 aktivních členů.

dm babybonus - oblíbené výhody pro rodiny s dětmi
Od roku 2003, kdy tento zákaznický program vznikl, prošel řadou inovací. Za cíl si klade především podporovat rodiny s malými dětmi a nastávající maminky. Tento program je velice oblíbený, o čemž svědčí neustále rostoucí počet jeho členů. K 30. 9. 2010 bylo v dm babybonusu zaregistrováno téměř 102.000 těhotných žen a rodičů s dětmi do věku 3 let.
Za kalendářní rok 2009 bylo v programu dm babybonus registrováno téměř 39 % všech novorozenců v České republice.


Spolupracovníci

Spolupracovníci - klíč k úspěchu
Téměř 12.000 spolupracovníků dm Rakousko a jejích dceřiných společností bylo v březnu 2010 vyzváno k účasti na interním průzkumu názorů mezi zaměstnanci dm „Zde jsem člověkem, zde si váží mého názoru". O zájmu projevit své mínění svědčí i vysoká návratnost vyplněných dotazníků, která v České republice činila 71 %. Výsledky průzkumu ukazují velice uspokojivý obrázek kvality pracovních míst v dm: 87 % procent spolupracovníků vnímá dm jako „velmi dobrého zaměstnavatele". Spolu s vnímanou vysokou kvalitou kolegiálních vztahů v pracovních týmech, jistotou pracovního místa i důvěrou ve správná rozhodnutí vedení firmy je tento výsledek nanejvýš pozitivní a jen potvrzuje angažovanost dm poskytovat svým spolupracovníkům co nejlepší pracovní prostředí. Jak tyto výsledky ukazují, spolupracovníci si toho váží a jsou si toho vědomi.

Finanční prostředky z ESF
dm Česká republika získala na podporu vzdělávání svých spolupracovníků finanční prostředky z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost. Celkové náklady na školení ve výši 4,28 mil. Kč budou od srpna 2010 do konce března 2012 vynaloženy na rozvoj komunikačních, prezentačních a prodejních dovedností, zkvalitnění manažerských schopností, prohloubení odborných znalostí i na zvýšení úrovně počítačové gramotnosti vlastních zaměstnanců z řad středního managementu, administrativy a především zaměstnanců prodejen.

Sociální odpovědnost

Společně - jeden pro druhého: sociální odpovědnost v dm
Součástí firemní filozofie a tedy jeden z cílů dm je příkladně působit ve svém okolí. Pod heslem „společně - jeden pro druhého" byla na jaře 2010 uspořádána úspěšná CSR aktivita: Do projektu dm Sluníčkové děti se zapojilo více než 36.000 dětí z mateřských škol v celé České republice. Cílem této iniciativy bylo připomenout dětem, jejich rodičům i pedagogům v mateřských školách, jak se mají správně chránit při pobytu na slunci. I v obchodním roce 2010/2011 bude dm pořádat aktivitu v rámci společenské odpovědnosti firem.

Výhled do budoucna a plánované investice

Investice na obchodní rok 2010/2011 ve výši 235 mil. Kč
V dm Česká republika jsou pro příští obchodní rok plánovány investice v celkové výši 235 mil. Kč, z toho 210 mil. Kč na výstavbu a renovaci sítě prodejen a více než 20 mil. Kč na informační technologie.
V příštím obchodním roce je plánováno otevření 25 nových prodejen.

 (tz)