Přestože minulý rok byl poznamenám finanční krizí, polovina lidí, kteří občas nakupují luxusní zboží, dle statistik deklaruje koupi stále stejných značek jako před krizí, a to ve stejném nebo dokonce větším množství než dříve. Nejméně zasaženy byly luxusní parfémy a luxusní kosmetika.

Cena je v případě parfémů nejčastějším faktorem při rozhodování tuzemského spotřebitele. Ve snaze získat zákazníky z kamenných obchodů a konkurenčních e-shopů pracují internetoví prodejci s nízkou marží a nabízejí stále nižší ceny. Průzkumy ukázaly, že při nákupu parfémů si lidé obvykle výrobek prohlédnou, vyzkouší v kamenné prodejně a pak zakoupí na internetu (34%).

Přední česká internetová parfumerie WWW.PARFUMS.CZ prodala minulý rok přes 300 000 flakonků vůní. Vykázala tak za rok 2009 obrat 425 000 000 Kč, což je o téměř 100 procent více než rok předtím. Hlavní obrat firmy byl vytvořen prodejem 240 000 dámských a 60 000 pánských vůní. „Vedle vize nárůstu obratu v tomto roce a zavedení zcela nových služeb na českém internetu máme další ambici - chtěli bychom naučit Čechy kupovat kvalitní - originální parfémy", řekl Radek Ondrášík z Parfums.cz.

„Jsme si vědomi, že úspěch je postaven na důvěře a spokojenosti klientů, a tak je velmi důležité, aby byli zákazníci obezřetní. Měli by nakupovat pouze u seriozních prodejců, kteří prodávají originální značky, mají dostatečné skladové zásoby a jsou schopni zboží dodat v termínu a samozřejmě neporušené," zdůraznil Radek Odnášík a dodal, „zárukou bezproblémového nákupu by měl být pro zákazníka certifikát APEK, který stvrzuje, že certifikovaný obchod dodržuje základní pravidla bezpečného nákupu".

/tz/