Senior fashio.jpgCentrum Černý Most se stalo partnerem projektu „Senior fashion" pro aktivní zralé ženy, které chtějí změnit svůj styl oblékání nebo si vyzkoušet modeling na vlastní kůži. Senioři totiž tvoří již 16 % populace České republiky a odhaduje se, že v roce 2050 bude u nás obyvatel ve věku nad 65 let téměř třetina (3 miliony lidí). Výsledky výzkumu zaměřeného na volnočasové aktivity této početné skupiny potvrdily, že Češi preferují bez ohledu na vyšší věk aktivní přístup k životu a snaží se o neustálý rozvoj. 49 % respondentů od 60 do 86 let se věnuje různým sportům a téměř 90 % z nich aktivně využívá internet. Podmínky k provozování sportovních činností nebo zdokonalování počítačových dovedností seniorů jsou u nás dobré. V oblasti módy ale informovanost a podpora pro tuto část populace chybí, proto jim projekt Senior fashion nabízí řešení. V úterý si díky němu dvacet dam ve věku 50+ užilo svou módní proměnu a unikátní modelingovou příležitost v rámci show pořádané Centrem Černý Most.

Čeští senioři postrádají přehled a informace o aktuálních trendech v oblékání. Centrum Černý Most přináší nejnovější kolekce pro všechny generace, a proto se stalo nadšeným podpůrcem projektu Senior fashion. V úterý se díky němu dvaceti dámám ve věku 50+ splnil sen. V rámci show pod moderátorskou taktovkou Jana Musila a oděvní návrhářky Táni Havlíčkové si totiž vyzkoušely nejen svoji módní proměnu, ale i jaké to je být modelkou. Rady a tipy z oblasti módy přesto hledají obtížně. Stále u nás totiž převládají názory, že módní trendy patří primárně mladším generacím. Výzkum Masarykovy Univerzity věnovaný volnočasovým aktivitám Čechů ve věku 60-86 let potvrdil, že čeští senioři vyznávají aktivní styl života a chtějí jít s dobou, a to i v módě. Pěstují sportovní aktivity jako turistka (27 %), cyklistika (14 %), plavání (13 %), tzv. Nordic walking s holemi (12 %) nebo lyžování (11 %). Sportují zejména jednou týdně (39 %) a 37 % z dotazovaných seniorů se aktivnímu pohybu věnuje dokonce dvakrát až třikrát za týden.
Respondenti potvrdili, že hojně využívají i moderních technologií. Celkem 87 % z nich pracuje s internetem. Na prvním místě mezi nejčastějšími činnostmi pak uváděli elektronickou komunikaci (28 %), dále figurovalo sledování zpravodajství (26 %) a sportovních aktualit (10 %) nebo vyhledávání doporučení a rad (10 %). Projekt Senior fashion, za kterým stojí GENERACE i60, o.p.s., provozující portál www.i60.cz, a partneři se snaží podpořit také informovanost seniorů v oblasti módy. „Senior fashion je výborný projekt, protože nás ženy, které už máme nejaktivnější část života za sebou, dokáže podpořit, dodat nám sebevědomí nebo pomoct se stylem oblékání," uvedla paní Marie z Ostravy, jedna z dvaceti modelek včerejší fashion show v Centru Černý Most. „Na dnešní akci jsem se velmi těšila, bylo to něco úplně mimořádného v mém životě. Jsem činorodý člověk se spoustou zálib, ale modelkou se žena nestane tak snadno, zvláště ne v 65 letech. Myslím, že dnešní akce se náramně vydařila a že z ní máme všechny obrovský zážitek," shrnula své pocity. Módní přehlídka byla realizovaná díky partnerství Centra Černý Most a jeho značek: Camaïeu, Promod, ORSAY, Takko fashion, Baťa, Decathlon, Douglas, Sephora, Yves Rocher, Inglot, Čedok, Kanzelsberger, Grycan, eiffel optic a Starbucks.
Více informací naleznete na www.centrumcernymost.cz, na www.facebook.com/centrumcernymost a www.i60.cz.

Popis fotografie: Dvacet modelek 50+ se stylistkami, moderátorem Janem Musilem a módní návrhářkou Táňou Havlíčkovou (dole uprostřed)

O projektu Senior fashion

Nové zájemkyně se mohou přihlásit na portálu www.i60.cz. Po jednoduché registraci stačí pouze vložit fotografii a vyplnit vstupní formulář. Čtenářům serveru jsou následně k dispozici profily jednotlivých uchazeček, kterým podle svých sympatií přidělují hlasy. Nejvhodnější adeptky ale každý měsíc vybírá (s přihlédnutím k celkovému počtu hlasů) odborná porota v čele s ambasadorkou Miladou Karasovou. Zvolené dámy se mohou těšit na modelingové příležitosti či účast na castinzích pro natáčení reklam nebo filmů.

O společnosti Unibail-Rodamco
Společnost Unibail-Rodamco SE, která vznikla v roce 1968, je největší evropská akciová společnost investující do komerčních nemovitostí. Společnost působí ve 12 zemích Evropské unie a hodnota portfolia skupiny k 31. prosinci 2013 byla oceněna na 32,1 miliard euro. Skupina je investorem, developerem a zároveň i provozovatelem svých aktiv - jejím cílem je pokrýt celý hodnotový řetězec nemovitosti. Unibail-Rodamco zaměstnává 1 500 profesionálů, kteří svoje zkušenosti zúročují ve vysoce specializovaných segmentech trhu, jimiž jsou například velká nákupní centra v evropských metropolích a rozsáhlé kongresové, výstavní a kancelářské prostory v oblasti Paříže. Skupina se odlišuje od konkurence zejména svým důrazem na co nejkvalitnější architektonické, urbanistické a ekologické zpracování svých projektů. Její vizí, založené na dlouhodobosti a trvalé udržitelnosti, je development či redevelopment jedinečných míst, kde lidé mohou nakupovat, pracovat a odpočívat. Skupina věnuje velkou pozornost ekologické, ekonomické a sociální trvalé udržitelnosti, což jí zajistilo místo v indexech DJSI (celosvětový a evropský), FTSE4Good a STOXX Global ESGL Leaders. Skupina je také v indexech CAC40, AEX 25 a EuroStoxx 50 a drží rating A od ratingových agentur Standard & Poor's a Fitch.
Více informací naleznete na webových stránkách: www.unibail-rodamco.com.

(tz)