Karta Benefit Plus.jpgSpolečnost Benefit Management s.r.o. dnes oznámila, že jako první na českém trhu zavádí e-stravenky. Její zákazníci začínají využívat kartu e-stravenky Benefit Plus. Moderní technologie nás provázejí na každém kroku a využívání elektronických aplikací je běžnou součástí života. Papírové stravenky, které vyžadují zbytečnou administrativu, do tohoto světa jakoby již nepatřily. „Potřebu přejít k elektronické variantě stravenek nám zdůrazňuje většina klientů," říká Václav Kurel, ředitel společnosti Benefit Management. „Rozhodujícím impulsem pro spuštění tohoto projektu však bylo velké rozšíření smartphonů a výrazné snížení jejich ceny v posledních dvou letech," dodává.

Jeho slova potvrzuje Jana Riebová, HR Senior Manager společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak,: „Podporujeme trendy, které spojují naše inovativní technologie s novými řešeními. E-stravenky Benefit Plus mohou znamenat krok ke zjednodušení administrativy spojené s poskytováním příspěvku na stravování pro všechny zúčastněné strany. " Právě zmiňovaná administrativní úleva, je velkou předností e-stravenek. Odpadá pravidelná interní distribuce papírových stravenek zaměstnancům. Pouze na začátku se všem vydají karty.


V Evropě jsou e-stravenky běžnou záležitostí

Podle nezávislého průzkumu poradenské společnosti PwC Česká republika se v 20 z 25 zkoumaných zemí Evropy vydávají stravenky v elektronické či papírové formě. Přitom ve 14 zemích jsou již k dispozici elektronické stravenky. V Evropě jsou tzv. e-stravenky známy již od roku 2008, ale například v Německu se budou zavádět až letos.

V České republice se podle studie PwC PayWell řadí stravenky na 6. místo v oblíbenosti zaměstnaneckých benefitů. Před stravenkami se umístilo např. 5 týdnů dovolené, služební automobil či příspěvek na penzijní připojištění. Jako benefit pro své zaměstnance používá papírové stravenky v ČR celkem 71 % firem.


E-stravenky v restauracích? Elegantnější způsob platby

Výhody e-stravenek jsou však výrazné i pro provozovatele restaurací. Provoz e-stravenek byl zahájen v září 2013 a v současnosti si uživatelé mohou vybrat z nabídky téměř tisíce restaurací. Přičemž smluvní síť se každý měsíc výrazně rozšiřuje. Díky automatickému vyúčtování odpadá razítkování a počítání stravenek a jejich doručování k proplacení. Zároveň peníze za e-stravenky přijdou na účet automaticky do dvou dnů od vyúčtování a není potřeba pro to nic dělat jako tomu je u papírových stravenek. Václav Vojíř, provozovatel několika restaurací Potrefená husa a Bugsy´s Baru k tomu říká: „Rozhodli jsme se zapojit do nového projektu e-stravenek Benefit Plus, který zákazníkům umožňuje mnohem elegantnější způsob platby odpovídající dnešním trendům. Uvědomujeme si, že posun k všeobecné elektronizaci je nevyhnutelný."


Snadné technické řešení

Jak placení formou e-stravenek Benefit Plus probíhá v praxi? Zaměstnanec jednoduše platí kartou Benefit Plus, na kterou mu zaměstnavatel každý měsíc načítá hodnotu stravenek.
Před první platbou si zaměstnanec kartu aktivuje zadáním čísla svého mobilního telefonu
a na něj dostává notifikace o uskutečněných platbách a autorizační kód pro platby nad 500 Kč. Zaměstnanec si může také stáhnout mobilní aplikaci Benefit Plus a platit přímo ze svého mobilního telefonu bez použití karty. Základní postup příjmu platby je velice jednoduchý a rychlý. Obsluha načte číslo karty, zadá hodnotu platby a potvrdí. Vše proběhne během patnácti vteřin.


První reakce hlásí úspěch

První zákazníci, kteří měli možnost e-stravenky Benefit Plus vyzkoušet, jsou se službou velice spokojeni. Chválí si snadnou manipulaci, rychlost, pohodlí. Také oceňují, že mohou platit přesně na koruny a nesetkávají se s nápisem „Na stravenky nevracíme". Jak se na novinku dívají personální ředitelé firem? Podle Pulse Survey, kterou provedla společnost PwC, by celkem 45 % zaměstnavatelů, kteří v současnosti nabízí svým zaměstnancům papírové stravenky, uvažovalo o přechodu na e-stravenky. Celkem 63 % respondentů tohoto rychlého průzkumu se domnívá, že by forma elektronických stravenek byla pro zaměstnance atraktivní.

„Některé firmy považují papírové stravenky za tradici a novinky se obávají hlavně z důvodu zaváděcích nákladů. E-stravenky jsou přitom pro firmy zcela zdarma," říká Kurel. „Na druhou stranu personální ředitele láká snazší distribuce stravenek a možnost placení přesné částky. Také si uvědomují, že zvláště mladé zaměstnance e-stravenky více osloví a v budoucnu tato forma placení bude převládat. Trend, který se projevuje v Evropě, ukazuje, že procesní jednoduchost vítězí," dodává.

Společnost PwC Česká republika se domnívá, že v následujících pěti letech papírové stravenky u nás úplně nezmizí.

„Očekáváme, že do čtyř let se bude 50 % stravenek vydávat v elektronické podobě," tvrdí Kurel.

O společnosti Benefit Management s.r.o.
• první a jediný vydavatel elektronických stravenek v ČR
• přední poskytovatel volnočasových zaměstnaneckých výhod na českém trhu.
• provozuje tzv. „cafeteria" systém Benefit Plus - nástroj na čerpání benefitů v rámci přiděleného rozpočtu
• působí ve 3 zemích - Česko, Slovensko a Polsko
• hodnota čerpaných benefitů za rok 2013 ve stovkách milionů korun
• téměř 100 tisíc uživatelů
• cca 30 zaměstnanců
• jediný majitel je Václav Kurel, zakladatel firmy
• založena v roce 2003
• více na www.benefit-plus.eu