Jedinečná spolupráce společnosti Lidl a občanského sdružení Život dětem vynesla 6 milionů korun, což je dvakrát více než v loňském roce. Peníze pomohou 120 rodinám, které pečují o vážně nemocné děti. Veřejná sbírka probíhala ve všech 228 prodejnách Lidl od 26. listopadu do 9. prosince 2012 a vynesla celkem 5 080 125 Kč. Společnost Lidl se rozhodla částku navýšit na 6 milionů korun. Výtěžek sbírky byl oznámen v přímém přenosu galavečera Srdce pro děti na TV Prima family 16. prosince 2012.

„Moc nás potěšilo, když jsme mohli vybranými penězi v loňském roce pomoci víc než stovce dětí. Neváhali jsme proto ve spolupráci s nadací Život dětem pokračovat i letos a nově jsme se stali prvním generálním partnerem projektu. Naším velkým přáním bylo zlepšit život ještě více dětem, a proto jsme se rozhodli prodloužit sbírku na 14 dní, místo loňského jednoho týdne. Že bude mít sbírka takový úspěch, jsem sice doufal, ale přesto mě suma více než 5 milionů velmi překvapila a samozřejmě potěšila," řekl Michal Farník, jednatel společnosti Lidl.
Zákazníci mohli do sbírky přispět nákupem samolepky ve tvaru srdce s logem projektu v minimální výši 30 korun. Novinkou bylo také tablo umístěné v každé prodejně, na které mohli zákazníci srdce nalepit. „Každý z nás tím mohl symbolicky darovat srdce tam, kde ho nejvíce potřebují," uvedl Michal Farník.
Ze všech 228 prodejen Lidl na území ČR se přitom nejvíce vybralo v prodejně v Příbrami - více než 73 tisíc Kč. „Naše díky patří ale všem zákazníkům a také zaměstnancům, bez nichž by sbírka nebyla tak úspěšná," dodal jednatel společnosti Lidl.
„Šest miliónů korun - to je opravdu velký dar a my si ho moc vážíme. Peníze pomohou přibližně 120 rodinám, které mají doma v celodenní péči vážně nemocné dítě. Zaměříme se na osm onemocnění, mezi nimi je například mukopolysacharidóza, nemoc motýlích křídel, dětská mozková obrna nebo různé kombinované onemocnění," sdělila Maria Křepelková, předsedkyně občanského sdružení Život dětem, a dodala: „Pro naše sdružení je společnost Lidl jednoznačně významným partnerem a to nejen pro úžasné finanční prostředky, které získává pro nemocné děti, ale prostě proto, že jde o velmi dobrou a kvalitní značku a pro nás je čest, že si pro svou charitativní činnost vybrala právě nás."

Projekt Srdce pro děti vyvrcholil benefičním galavečerem v neděli 16. 12. 2012 v prostorách Smetanovy síně Obecního domu, kde vystoupili přední čeští umělci - Karel Gott, Marie Rottrová, Josef Vojtek, Jitka Zelenková a další. Během galavečera mohli také diváci přispět několika způsoby na pomoc vážně nemocným dětem. Celkový výtěžek projektu Srdce pro děti vynesl téměř 14 milionů Kč.

 

Občanské sdružení Život dětem

Občanské sdružení Život dětem bylo založeno 1. února roku 2000 a jeho posláním je pomoci těžce nemocným dětem v rámci celé České republiky. Vážně nemocným dětem pomáhá hlavně formou zkvalitnění zdravotnické a přístrojové techniky na dětských odděleních, kterou lékaři potřebují k tomu, aby děti mohli řádně a šetrně léčit. Více informací na www.zivotdetem.cz


Společnost Lidl
Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v roce 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu se jí podařilo obchodní síť rozšířit na 228 prodejen. Společnost Lidl se již potřetí za sebou v řadě stala Obchodníkem roku. Mezi velké výhody prodejen patří jejich blízkost ke svým zákazníkům a jednoduchost prodeje, což jsou základní prodejní charakteristiky. Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelně slevové akce a speciální tematické týdny. Kromě sortimentu potravinářského jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu, nebo kutilství. Kromě značkových výrobků naleznou zákazníci v regálech obchodů Lidl také vynikající produkty prodávané pod vlastní značkou, jakož i široký výběr mléčných a chlazených výrobků, uzenin, ryb a drůbežího masa, denně čerstvé ovoce a zeleninu a také rozmanitý výběr pečiva. Veškerý sortiment podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Kromě toho jsou taktéž důležitou zárukou čerstvosti krátké dodací cesty a okamžitá překládka zboží. Prodejny jsou specifické vysokou funkčností, účelovostí, příjemným a čistým prostředím. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje rychlou a jednoduchou orientaci. Na prvním místě společnosti stojí vždy zákazník. Orientace na zákazníka a jeho spokojenost jsou základem úspěchu, a proto nabízí kromě kvality, čerstvosti a cenově výhodných výrobků také prvotřídní služby. Více informací na www.lidl.cz

(tz)