Velkoobchodní společnost MAKRO Cash & Carry, jež se v závozu čerstvých mořských ryb zaměřuje na přímou dodávku do restaurací, přichází s novou službou pro HoReCa zákazníky - Express Delivery z vlastní rybí platformy v Čakovicích. Zde si mohou vybrat ze 110 druhů ryb. Meziroční nárůst dodávek ryb HoReCa zákazníkům stoupl oproti loňsku o 20 %.

HoReCa zákazníci, kteří od společnosti MAKRO Cash & Carry kupují ryby, mají možnost objednat si závoz ryb e-mailem nebo telefonicky. Ryby projdou v Čakovicích přísnou kontrolou a za pár hodin jsou zavezeny do restaurací. Jejich čerstvost je stoprocentně zaručena. Celkový počet HoReCa zákazníků v České republice je 6200.

Bernard Schaut, Key Account Manager Fish MAKRO Cash & Carry, který zúročuje svoje zkušenosti z rybích aukcí ve Francii, pobytu na lososové farmě v Norsku, ale také jako kuchař a zákazník MAKRO, říká: „Oproti jiným dovozcům mořských ryb máme silnou konkurenční výhodu, protože si můžeme dovolit, aby základ všech našich objednávek tvořily ryby, které mají naši zákazníci na menu. Tím je zajištěno, že zákazníkům vždy vyhovíme. Ryby si od nás mohou objednat 24 hodin předem 5 dní v týdnu."

Pro Express Delivery přímo z čakovické platformy je uzpůsobený rovněž distribuční autopark, který využívá celkem deset speciálně upravených aut. Jedním z nich je např. VW Caddy, který pojme až 400 kg ryb. Každý dopravní prostředek musí splňovat podmínky pro přepravu ryb s kontrolovanou teplotou (speciální chlazené kontejnery v letadlech, nachlazená auta). Samotné zboží je baleno v polystyrenové bedně, v níž jsou ryby prosypané ledem. Led může být nahrazen i nachlazenou gelovou vložkou (zejména u leteckých zásilek).


Platforma Čakovice
Rybí platforma Čakovice velkoobchodu MAKRO Cash & Carry byla otevřena roku 2006. Za posledních pět let se její provoz proměnil na dynamické místo, kam se 5x týdně zavážejí čerstvé ryby z téměř celého světa, ale především z Norska, Řecka, Itálie, Francie, Nizozemska, Dánska, Rakouska a samozřejmě i České republiky. Od objednání produktů k dodání na pult před zákazníka uběhnou v průměru dva dny (nejkratší cesta je u lokálních sladkovodních ryb - trvá 24 hodin, u lososů jsou to dva dny, u exotických ryb až čtyři dny).

Celkový počet ryb a mořských plodů, které se zavážejí na rybí platformu a dále pak prodávají ve velkoobchodech MAKRO, je přibližně 110, z čehož 80 % tvoří mořské ryby, 11 % sladkovodní ryby, 6 % měkkýši a 3 % hlavonožci. Ryby se na platformě v Čakovicích také kuchají, porcují, filetují, vakuují, udí a provozuje se zde vivárium pro živé humry.

Z rybí platformy v Čakovicích je dále zaváženo asi 40 velkoobchodů MAKRO/METRO v pěti evropských zemích (ČR, SR, Maďarsko, Bulharsko a Srbsko).

Objednávky ryb HoReCa zákazníků přijímá pan Bernard Schaut, Key Account Manager Fish Makro Cash & Carry, na mobilním telefonu 603 850 237 nebo na e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..


Kvalita
Rybí platforma v Čakovicích získala v roce 2009 certifikát IFS (International Food Standards), který potvrzuje dodržování přísných hygienických pravidel. Dále je zde zaveden systém HACCP a certifikace od společnosti SAI GLOBAL.

Jedním z pilířů úspěšnosti v prodeji ryb je samozřejmě kvalita. Kontrola kvality probíhá minimálně ve třech fázích: 1. přímo u dodavatele, 2. na rybí platformě v Čakovicích, 3. na prodejně našimi rybáři. Při uvedených kontrolách se hlídá: vzhled ryby, pružnost masa, vzhled očí, barva žáber, vůně a dále se kontroluje způsob balení (dostatek ledu, správné etiketování apod.).


Rybí edukace společnosti MAKRO
Společnost MAKRO nabízí svým zákazníkům celou řadu služeb. V únoru 2011 se novým HoReCa Segment Managerem společnosti MAKRO Cash & Carry ČR stal Petr Stádník, mezinárodně úspěšný šéfkuchař a gastronomický manažer, a rozběhl nové moduly interaktivních kuchařských tréninků. Ty jsou určeny pro registrované HoReCa partnery. Šéfkuchaři společnosti MAKRO na nich zasvětí zájemce do moderní přípravy různých druhů pokrmů a prozradí také různé triky při jejich přípravě a prezentaci. Zároveň mohou pomoci i s ekonomikou provozu. Jeden z nich se soustředí speciálně na ryby a mořské plody.

Nemalou část své energie vydává celý Fish team společnosti MAKRO na zviditelnění ryb jako takových, výuku zákazníků, jak s rybou zacházet, a samozřejmě i na propagaci ryb z hlediska zdravé výživy (velký obsah omega-3 mastných kyselin apod.).

V současné době jsme hrdým organizátorem MAKRO Mistrovství ČR ve filetování lososa a MAKRO Mistrovství ČR/SR v otevírání ústřic. Díky zvýšené oblibě rybího masa a zájmu o zdravou výživu spotřeba čerstvých ryb neustále stoupá.
Všeobecně se doporučuje jíst ryby alespoň dvakrát týdně.

 

 

 

 

 

METRO Cash & Carry je zastoupeno 670 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 30 zemích. Společnost, která zaměstnává vice než 100 000 lidí, dosáhla v roce 2010 tržeb 31 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2010 dosáhla skupina Metro tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 290 000 lidí a provozuje přes 2 100 prodejen ve 33 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: Metro/Makro Cash & Carry - mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn - evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.
Pro vice informací, prosím navštivte: www.metrogroup.de.
V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu Drive-In. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které podporuje vedle nabídky sortimentu na míru i nadstavbovými službami.
Více na www.makro.cz.


Pro více informací kontaktujte:
Gabriela Kermesová, PR Manager
PLEON Impact
tel: +420 606 632 287
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace
MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.
tel.: +420 220 389 521, fax: +420 251 111 150
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
www.makro.cz , www.facebook.com/makro.cz