Dnes už víme, že je dobré mít svého výrobce „za humny“, znát, kde firma sídlí a kde vyrábí, kdo v ní pracuje a jak se chová ke svému okolí. Je fajn s ní komunikovat v češtině a vědět, že značka své zákazníky dobře zná a vyrábí typově právě pro ně.
Ne unifikovaně pro další milióny různých lidí na různých kontinentech. Triola je lokální výrobce, má výrobu i provoz v severočeském Horním Jiřetíně a po České republice síť 25 firemních prodejen. To hlavní, co ji odlišuje od jiných značek, je, že své zákaznice velmi dobře zná a o jejich přáních ví téměř vše...
Český výrobce na rozdíl od světových značek a ultra fast fashion e-shopů ví, kolik centimetrů mají české zákaznice v pase, kolik přes boky a ano – kolik krásných centimetrů přes prsa. Dokonce má u nás zmapováno, jakou barvu kde má zákaznice ráda, kdo dává přednost pohodlí a kdo pevné siluetě. „Česká republika je malý trh, ale i mezi jednotlivými regiony je u nás znatelný rozdíl v tom, co kde ženy rády nosí, jak moc se věnují trendům a jak jsou odvážné. Myslíte snad, že to zajímá výrobce v jihovýchodní Asii?“ komentoval situaci na trhu a položil řečnickou otázku
zároveň vedoucí výroby v Horním Jiřetíně Jiří Smékal.
Síť firemek rozšiřuje do obchodních center
V poslední dekádě Triola svou síť firemních prodejen skokově rozšířila. Dnes jich má 25 a další čekají na otevření. Vsadila na úzký kontakt se ženami, pro které spodní prádlo a plavky navrhuje a šije. Současný management se snaží otevírat nové prodejny v nejlepších nákupních centrech – má je v pražském OC Nový Smíchov, Černý Most, Zličín, v Géčku Liberec, v Olympii Teplice, Avionu Ostrava atd., v oblíbených lokalitách velkých i malých měst, například v Jindřichově Hradci či Poděbradech. „Pro nás jsou firemní prodejny takové kontaktní Czech Pointy. Informace tu dobrovolně běží oběma směry,“ doplnila vedoucí firemních prodejen Trioly Helena Hrádková a dodala: „Naše firemní strategie je mluvit se zákaznicí osobně, vyslechnout si její představy a připomínky, a zařadit je do přípravy příští kolekce. Myslím, že žádné jiné značky do tvorby nové kolekce své prodavačky a zákaznice nezapojují.“
Stres z nákupu prádla u nás není
Těžko můžete chtít po ženě, která má velikost nohy 45, aby měla radost při shánění elegantních lodiček. Podobné je to s těmi, které mají nadváhu a opravdu velká prsa nebo trpí jejich asymetrií. Právě u tohoto citlivého sortimentu je radost z nákupu velmi důležitá a u zákaznice nastane jen tehdy, když se propojí tři faktory. „Když máte na pultě velmi kvalitní prádlo vyrobené s fortelnou profesionalitou z certifikovaných materiálů. Dále když vám při nákupu umí prodavačka profesionálně i lidsky poradit. A když víte, že u vaší značky skvěle funguje zákaznický servis. Když jste si jistá, že je o vás postaráno při nákupu i po něm,“ vysvětlila principy úspěchu Helena Hrádková.
Ultra fast fashion je cesta do pekel
„V tom je právě ten velký rozdíl mezi námi a čínskými platformami ultra fast fashion,“ řekl Jiří Smékal. Ty stojí na rychlé výrobě a na rychlé spotřebě. Je známo, že některé globální e-shopy mají na každé objednávce v současné době ztrátu i několik desítek dolarů. Nevadí jim to, protože jejich cílem je zlikvidovat lokální výrobce v Evropě a v Americe, a obsadit trhy. U těchto e-shopů si objednáte zboží za pár korun, výrobek cestuje přes celou zeměkouli, za několik týdnů ho vyhodíte, protože ztratí svoje funkce – buď se rozpadne, nebo se naruší barvy, pružnost atd. A vy objednáte znova. Víme, že asijský textil je plný necertifikovaných barviv a chemikálií, jejichž složení by si evropský výrobce nemohl dovolit. Navíc tyto oděvy jsou prakticky nerecyklovatelné. Odborníci už diskutují o tom, jak řešit obří skládky neprodaného textilu v Africe a v Jižní Americe. Pokud se v duchu ultra fast fashion začne chovat osm miliard lidí, pak je to cesta do pekel a naše planeta klekne,“ sdělil svůj názor Jiří Smékal. Jedním dechem také dodal, že „Triola naopak sází na slow fashion, na kvalitu testovaných materiálů, které vydrží pár sezón, na vysokou úroveň řemeslného zpracování a na odborný fitting při prodeji. Jsme renomovaná značka s tradicí 105 let, žádný no name producent z jihovýchodní Asie.“
Naše prodejny jsou zrcadlem trhu
Nákup prádla je intimní záležitost a Triola ví, že je dobré věnovat se svým zákaznicím individuálně – v moderním prostředí prodejen s kultivovaným projevem personálu. Sehrané týmy tvůrců originálního českého prádla (českých návrhářů, švadlen a všech výrobních specialistů) se tak v jednom okamžiku koncentrují do výkonu prodavaček a stylistek v prodejnách. „Pravidelně jezdíme s kolegyní Kamilou Volnerovou do českých regionů a pořádáme tam oblíbené Styling Days,“ potvrdila profesionální stylistka prádla Žaneta Ilutanová. Je o ně velký zájem, ženy vítáme bublinkami a věnujeme se jim individuálně. Už jsme své zákaznice přesvědčily, aby se nebály pozvat nás do kabinky, abychom jim poradily a prádlo na těle poupravily. Učíme je, jak se přeměřit, jaké prádlo vybírat a jak je v kabince zkoušet. Věří nám, jsou spokojené, a tak se k nám vracejí a přivádějí své kamarádky, maminky i dcery,“ popsala vztahy a situace ve firemních prodejnách profesionální stylistka prádla.
Rosteme, takže víme, že to umíme
Pro Triolu jsou prodejny stále největším prodejním kanálem, a kromě těch firemních najdete tuto značku i v desítkách dalších partnerských. „Ale obecně sázíme na propojení online s offline – to je kombinace našeho e-shopu a firemních prodejen. Díky tomu rosteme,“ zhodnotila vývoj vedoucí prodejen Helena Hrádková. „Naše firemky jsou odběrným místem pro náš e-shop. Na e-shopu si objednáte a necháte si nákup bezplatně poslat na nejbližší firemní prodejnu. Tam si vše s pomocí personálu vyzkoušíte a vyberete. Nebo přidáte něco úplně jiného ze stojanů. O vrácení se už nezajímáte. To je naše starost. Chceme postupně rozšiřovat síť našich prodejen do míst, kde zatím nejsme. Tak, aby každá žena měla v dostupné vzdálenosti svou prodejnu Triola,“ uzavřela Helena Hrádková.
připravila Lydie Malchárková