ma dam 1V důsledku globální pandemie byly kadeřnické a kosmetické salony v České republice uzavřeny po dobu dvou měsíců, a to od 14. března do 11. května. Aktuální průzkum dm drogerie markt zjišťoval, jak jsou české ženy zvyklé navštěvovat salony, zda po dobu jejich uzavření pečovaly o svůj vzhled samy a zda v domácí péči plánují pokračovat i v budoucnu. Průzkum realizovala agentura STEM/MARK na více než 500 respondentkách ve věku 25–60 let po celé České republice.

Dotazování ukázalo, že některý ze salonů před jejich uzavřením navštěvovalo 75 % oslovených žen. Nejčastěji ženy využívají služby kadeřnictví (69 %), dále pak kosmetických salonů (20 %) a nehtových studií pro umělé nehty (16 %).

Kvůli uzavřeným salonům pak více než polovina českých žen začala o svůj vzhled pečovat v domácích podmínkách. Celkem 49 % dotázaných o sebe pečovalo zcela samostatně, 8 % žen pak o pomoc poprosilo své známé, kteří však nejsou odborníky na danou oblast péče. „V domácích podmínkách si ženy nejčastěji barvily vlasy. Po dobu uzavření salonů to vyzkoušelo 66 % oslovených. V případě žen starších 45 let to bylo dokonce 75 % dotázaných. Polovina Češek doma pečovala o svou pleť nebo se věnovala manikúře. Mladší ženy si pak doma ve větší míře upravovaly obočí,“ prezentoval výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Pouze 5 % žen pozvalo kadeřníka či jiného odborníka na péči přímo domů. Zbylých 37 % žen pak s úpravou vzhledu čekala až na otevření salonů.

Polovina oslovených žen si s ohledem na domácí péči pořídila nové přípravky. Nejčastěji si kupovaly produkty určené k péči o vlasy. Ty si pořídilo 89 % žen, které potvrdily, že v době nouzového stavu nakupovaly nové přípravky pro úpravu svého vzhledu. Mezi ženami ve věku 45 až 60 let to bylo dokonce 96 %. „V období uzavření kadeřnických salonů jsme registrovali zvýšenou poptávku zejména po barvách na vlasy. Prodej produktů k barvení vlasů v březnu vzrostl o desítky procent oproti předchozím měsícům,“ komentoval poptávku zákazníků dm drogerie markt Peroutka. „Ze sortimentu privátní značky Balea pak ženy po dobu uzavření salonů ve větší míře pořizovaly pleťové masky,“ doplnil. Přípravky pro péči o pleť si pak nakoupilo podle průzkumu dm drogerie 42 % žen, které si na domácí ošetření pořizovaly nové pomůcky. Celkem 26 % žen volilo produkty pro domácí manikúru a 20 % pro úpravu obočí.

Průzkum dm drogerie dále ukázal, že si ženy během období uzavřených salonů osvojily řadu postupů v oblasti péče o svůj vzhled a chtějí je praktikovat i v budoucnu. Celkem 53 % žen, které během karantény nahradily služby salonů domácí péčí, totiž plánuje pokračovat v těchto aktivitách alespoň částečně doma. „Domácí beauty péči si osvojily zejména ženy do 29 let. Dokonce více než tři čtvrtiny mladých žen se chtějí o svůj vzhled nově starat převážně doma. Za tímto trendem stojí zejména fakt, že mladí ve volném čase ve větší míře využívali online tutorialů a naučili se řadu praktických postupů a triků, jak se o sebe starat. Tyto postupy pak budou využívat i po uvolnění vládních opatření,“ vysvětlil Jiří Peroutka. (tz)