Věra KomárováNové logo hlásící se k legendárnímu make-upu a k mezinárodně populární Praze, nové sídlo firmy a nová varna barevných kosmetických hmot ve vlastní továrně v Brně. A samozřejmě i nové produkty: krycí, voděodolný a dlouhotrvající make-up Longwear Cover, stínové paletky Drama a Romance, luxusní srdíčková paletka na tvář, Collagen sérum a dva parfémy, doplňující stávající řadu dámských i pánských vůní. Takové jsou novinky konce roku 2019 u značky Dermacol, největšího českého výrobce kosmetiky.

„Ke změně loga v roce, kdy jsme slavili 30 let svobody, nás vedla celosvětově stoupající známost a prestiž města Prahy. Tu v zahraničí vnímají jako město romantiky, krásné architektury, hudby, kultury a nádherných žen,“ řekla Věra Komárová, spolumajitelka rodinné společnosti Dermacol. „Podobně jako je Rimmel spojován s Londýnem, L’Oréal s Paříží, Maybelline s New Yorkem a Kiko s Milánem, je podle nás načase, aby mělo „svou“ kosmetiku i hlavní město České republiky – a proto jsme přišli s Dermacol Prague,“ uvedla.

Podle Věry Komárové jde zároveň o poctu legendárnímu, extrémně krycímu make-upu Dermacol Make-up Cover. Proslulý, dodnes oblíbený make-up byl vůbec prvním výrobkem, který se zrodil ještě ve filmových ateliérech na Barrandově. „Jeho název Dermacol vznikl složením dvou latinských slov: derma – kůže a color – barva čili barva na kůži,“ vysvětlila Věra Komárová a připomněla i původní logo výrobku Dermacol Filmstudio Barrandov Prague Make-up Cover. „Dnes tohoto make-upu prodáme přes tři miliony kusů ročně a najdete ho ve více než 70 státech. Recenzovalo ho už asi sto youtuberů po celém světě a označili ho za „nejlépe krycí make-up na světě“. Na Amazonu patří mezi top prodávané kosmetické produkty a z našeho celkového obratu tvoří jeho prodej přes 30 %. I proto jsme se rozhodli uctít tento úspěch tím, že původní logo Dermacol Filmstudio Barrandov Prague zjednodušíme na Dermacol Prague,“ sdělila Věra Komárová.

A hned přidala ještě další, už ryze obchodní důvod: obměna loga spolu s dalšími ochrannými prvky na obalech znesnadní případy kopírování produktů, s nímž se značka setkává hlavně při prodejích na internetu. „Online přímé prodeje se nám meziročně díky novým kanálům zpětinásobily. Takže jde nejen o návrat k naší zlaté tradici, ale rovněž o investici do naší růžové budoucnosti,“ podotkla ředitelka strategie Věra Komárová.
Novou etapu v historii firmy odráží i její zbrusu nové sídlo. Dvě patra v kancelářském komplexu Avenir Park v Praze 5, kam se Dermacol přestěhoval z dosavadních prostor v Praze 6, zabírají téměř 1700 čtverečních metrů.

A pod vedením Věry Komárové byly už od začátku zařízeny s ohledem na zaměstnankyně, které jsou ve společnosti Dermacol nad muži v drtivé převaze. „Chtěly jsme vytvořit povznášející prostředí, které bude příjemné hlavně nám, ženám, což se podle dosavadních ohlasů povedlo. Krásné prostory, kde můžeme nejen pracovat, ale také se společně setkávat, bavit a vymýšlet nové věci, nás nesmírně povzbudily a zlepšily i celkovou firemní kulturu,“ uvedla Věra Komárová. Beauty Room je například speciálně navržená místnost sloužící jako výkladní skříň produktů, jichž má značka už víc než 1000. Určena je hlavně pro pravidelná jednání oddělení vývoje a marketingu, kosmetická školení, ukázky líčení, schůzky s obchodníky a prezentace exportním klientům.

Recepci lemují z obou stran průhledné panely, v nichž stoupají nekonečné proudy růžových bublinek. Společné prostory i kanceláře majitelů pak zdobí mnoho ikonických kousků slavných designérů a značek. Na stěnách najdete básně a příjemnou atmosféru navozují i rozmanitá křesílka, židle a pohovky ve tvaru růží, srdcí, mašlí nebo ženských rtů.

Technickou novinkou je nová barevná varna, kterou nyní do plného provozu spouštějí v továrně na brněnské Lesné. „Základ varny pro barevné hmoty – tedy hlavně make-upy, ale i fluidy nebo oleje – tvoří dva nové kotle, z nichž má každý objem 1100 litrů. Spolu s digitálními technologiemi, umožňujícími přesně kontrolovat každý var, jde o nejmodernější typ zařízení, který je na trhu dostupný,“ vysvětluje Věra Komárová. „Třeba našeho legendárního krycího make-upu teď můžeme vyrobit až pětkrát víc, což znamená až 15 milionů kusů ročně. Investice činila asi 25 milionů korun a předpokládáme, že kapacita varny bude stačit na dalších 15–20 let,“ uvádí Komárová.

Rodinná česko-slovenská společnost manželů Vladimíra a Věry Komárových tak do budoucnosti hledí s optimizmem. „Na domácím trhu s dekorativní kosmetikou jsme už několik let nejprodávanější značkou, naše prodeje rostou i ve světě a v roce 2020 se vydáme dobývat další nové trhy, které vidíme v Brazílii, Polsku, Indii či USA. A daří se nám pronikat i do takových zemí, jako je Izrael či Španělsko. Tradičně jsme silní v Saúdské Arábii, Sýrii, Afganistánu, Jordánsku či Palestině,“ uzavřela Věra Komárová.

(tz)