MG 5157Malé vozidlo, které přijíždí ve zbrusu novém kabátku a na zcela nové platformě. Na tuto šelmu s označením Peugeot 208, v našem případě s úrovní výbavy GT Line, jsme se v redakci velmi těšili. Nejen proto, že designem vystoupila z vod usedlého, a někdy až nudného pokoukání, které se pozorovateli v segmentu B nabízelo.

Tvary karoserie se všemi těmi atraktivními a provokativními detaily dráždí zrakové centrum v mozku. Krásně. Radostně. Vyvolávají emoce, které vybízejí k tomu posadit se za volant a s touto kočkovitou šelmou se seznámit blíže. Ještě jednou se pokocháte ze všech stran, než zaberete za kliku dveří. Důsledně prozkoumáte boční linie, ladně vypracovanou záď, kterou po stranách zdobí světlomety se třemi ikonickými drápy, vrátíte se k předku a žasnete dál nad provokativním koncertem přední masky, světlometů a v neposlední řadě některé jasných barev, jimiž automobilka auto obdařila. Nová 208 je zkrátka nádherná.

Chce provokovat a bavit také interiérem. Zde hodnotíme velmi pozitivně použití prémiových materiálů, které zlepšují vnímaný komfort. Dominantu kabiny tvoří digitální 3D přístrojová deska Peugeot i-Cockpit, která je velmi přehledná a snadno čitelná i za horších světelných podmínek. Druhou dominantou je kapacitní dotykový desetipalcový display zapuštěný do středového panelu. Jeho prostřednictvím si uzpůsobíte barevné motivy, ale také některé funkce, jejichž ovládání bychom uvítali spíše ve verzi nedigitální. Regulace klimatizace nebo například vypnutí start stop systému si tak žádá rozdělení pozornosti řidiče, nemá-li s sebou spolujezdce, kterého tímto úkolem může pověřit. Pochvalu si však zaslouží úložné prostory a konektivita. Rovněž posezení za volantem je velmi příjemné, ale obáváme se, že řidiči s bříškem budou mít o důvod víc držet se zásad zdravého životního stylu. Skromnější je prostor pro cestující vzadu. Pro děti nebo osoby menšího vzrůstu je však dostačující. Peugeot 208 si však stejně nejvíce užijete z přední řady. Především řidičky potěší menší volant, který je pohodlný zejména pro menší ruce.

Pod kapotou našeho modelu v červené metalíze Elixir předl tříválcový benzinový motor PureTech o objemu 1,2 litru. Tento motor, přestože nejsme velcí příznivci lichého počtu válců, má velmi sympatický projev a jeho zvuk lahodí i citlivým uším. Stádo 130 koňských sil kočírovala osmistupňová  MG 5168automatická převodovka EAT8. A nutno dodat, že je kočírovala báječně a nad očekávání. Odezva motoru na polechtání plynu byla nesmírně rychlá a plynulá. Městská šelma vyrazila pokaždé do provozu i v mírně stísněných podmínkách nekompromisně a nenechala nikoho na pochybách, že si umí prodrat svou cestu nejen nepřehlednými situacemi (manévrovat s 208 je prostě radost), ale dokonce na delších cestách napráskala i mnohem sebevědomějším řidičům dražších vozů: viděli z ní zkrátka jen tři drápy na rozloučenou, když uháněla vpřed.

Přitom to není auto zbrklé. Řídí se velmi dobře. Cítíte, že to máte v ruce. Některé asistenční systémy jsou sice trochu přecitlivělé, což zkušenějšího řidiče může rušit, ale ti méně sebevědomí si jejich vedení budou pochvalovat. Podvozek se chová také jako dobrý parťák, jen jej občas mohou rozhodit dramatičtější nerovnosti, ale jinak vás podrží při přejezdu retardérů, kolejí i v ostřeji vykroužené zatáčce.

Z našeho testu si odvezla nová 208 poklonu. Uchvátila nás její mrštnost i síla. Očaroval nás exteriér a jízdní vlastnosti. Ocenili jsme, že se dokáže vměstnat téměř na jakékoli parkovací místo. Projev motoru i skvělé odhlučnění kabiny si zaslouží potlesk. Dává najevo svou dynamičnost a jedinečnost. Dokáže být elegantní a excentrická v tom samém okamžiku. Je jako moderní žena, podnikatelka či manažerka. Umí dosahovat svých cílů a nenechá se zastavit nepřízní osudu. Umí být trpělivá a také se dokáže dostat vpřed, když se jí nabídne příležitost. Přesto si zachovává sexappeal. A drobná třešnička na dortu. Tento vůz se skvěle bude řídit i s lodičkami na jehlách z dílny Christiana Louboutina. Máme to vyzkoušené.

Kateřina Šimková