porttZima a „mimosezona“, kdy se kolem Máchova jezera a ve zdejším hotelu Port „nic neděje“, netrvá příliš dlouho. Už od začátku ledna si tu objednávají firmy na první čtvrtletí pobyty nejrozmanitějšího zaměření. Školení prodejců, seminář k novinkám v sortimentu, setkání s obchodními partnery, konference o nejnovějších technologiích a robotizaci, probíhá výuka kosmetiček... 

To vše spojené s přenocováním a zpravidla i doprovodným programem, který v Portu připravují přesně podle přání zadavatelů.

S blížícími Velikonocemi to bývá třeba malování kraslic a zdobení perníčků, jindy zas zásady veganské kuchyně nebo ukázky fyzioterapie pro ty, kteří tráví půl života za počítačem. Ať už mrzne, nebo si ptáci nacvičují aprílovou písničku, hoteloví hosté nikdy nepohrdnou malou procházkou po okolí. Poté rádi pookřejí nejen u kávy, ale třeba také v prohřátém bazénu nebo ve vířivce s plným komfortem a posléze při večeři, která tu nikdy nenudí.
Stále platí, že hotel hosté hodnotí podle kuchyně, a jakmile se rozkřikne, že se tam či onde opravdu dobře vaří, není co řešit. Je to tak i v případě hotelu Port. Navíc je zdejší restaurace držitelem jednoho certifikátu, na nějž jsou zde náležitě hrdí: je to Czech Specials. To znamená, že jídelníček obsahuje také ryze česká jídla, tedy ta, která vycházejí z místní tradice a připravují se podle klasických receptur,
na něž je český strávník zvyklý.

chařJaroslav ChýleOnehdy jsem si zde pochutnala na punči z aronie, a musím říci, že podávat tuto dobrotu byl úžasný nápad. Černý jeřáb sice není naší původní rostlinou, ale v Čechách natolik zdomácněl, že začal být třeba s muchovníkem či jostou vyhledávanou bobulovinou, a to nejen pro léčivé účinky, ale právě pro originální využití v kuchyni.

Měla jsem tu čest pozorovat v Portu i výkonného šéfkuchaře Jaroslava Chýle, když zkoušel, co všechno se dá vytvořit z vajíček a zeleniny. Žasla jsem nad tanečním krokem kolem každé drobnosti, již bylo třeba ohlídat, upravit, poopravit, přesunout, naaranžovat jinak. Nespěchal, s jednotlivými ingrediencemi si doslova hrál, tak, aby to všechno bylo nejen lahodné na chuť, ale i k potěšení oka a pro dobrou náladu.
Když jsem si zde k obědu dala své oblíbené buchtičky s krémem, mé milované jídlo z dětství, a od stolu jsem pozorovala oknu nastavené ledové zrcadlo jezera, přemítala jsem o tom, proč právě zde nachází lidé vše, co potřebují, ať již k práci, nebo odpočinku. Je to polohou, energetickou zónou, anebo jen snahou dát hostům navýsost to, co potřebují?

Neodpověděl mi na to později ani Jaroslav Chýle, ani Ing. Kateřina Hrdličková, ředitelka zdejšího marketingu. Asi tu považují komfort návštěvníka za prvořadost, o níž se nediskutuje, která prostě je. Být užiteční, ku prospěchu všem. Je to zásadní rys celého hotelu. Ctít zákazníka, být mu nablízku. A udělat pro něj vše potřebné. Počínaje diskrétním klidem při snídani až po veselou večeři.

O hotel Port je velký zájem. Jezdí sem pravidelně celé rodiny, výpravy ze zahraničí, pobyt si rezervují rádi i ti, kteří v něm zatím nikdy nebyli. Lidé tu dokážou odložit sta­rosti všedních dnů, pochutnat si na atmosféře, jedinečnosti i na těch báječných českých jídlech.

Eva Brixi